zaterdag 1 oktober 2011

Verhaal : Prinses Maya

Na enkele opbouwende tips heb ik de titel van mijn verhaal "Maya kan toveren " gewijzigd in "Prinses Maya". Heb leuke positieve opmerkingen doorgekregen en ook enkele tips om mijn verhaal nog te kunnen verbeteren.  Ik moet er wel op letten om zo weinig mogelijk stopwoorden te gebruiken.  Ik denk dat dit vooral komt doordat we in ons dialect dit regelmatig gebruiken.  Ik had ook enkele zaken in het vet getypt, maar blijkbaar is dit niet echt nodig.  Mijn verhaal heb ik aangepast ben er zeer tevreden over.
Het blijft voor mij telkens boeiend om een nieuw verhaal te kunnen schrijven.
Dit verhaal is vooral bestemd voor kinderen tussen 7j en 9j.

Zie hieronder de inleiding van mijn verhaal.  Wil je het vervolg kennen, laat het mij gerust weten.
Klets- boem. Maya gooit de deur dicht en komt met grote stappen binnen. Ze hangt haar rode jas aan de kapstok en zet haar schooltas op de grond. ‘MAMA’….., roept Maya. ‘IK BEN THUIS’. Mama zit in de keuken. Na het avondeten gaat Maya nog wat in de tuin spelen. Ze stapt naar de schommel, gaat op het plankje zitten en neemt met beide handen de touwen vast. In plaats van te schommelen denkt Maya nog na over de vechtpartij tussen haar vriendje Storm en de brutale Lucas. Net op dat moment komt er een witte tortelduif op haar schouder zitten en begint in haar bruine lokken te pikken. Dit kriebelt wel een beetje. ‘Hallo Maya, waarom ben je aan het piekeren’, vraagt de tortelduif. Maya kijkt op, maar ze vindt het wel leuk dat ze even met het duifje kan praten. ‘Ach, op school heb ik mijn vriendje storm zien vechten met de brutale Lucas. Lucas is een echte vechtersbaas en draagt altijd zwarte armbanden en riemen met pinnen op. Hij sloeg ermee in het gezicht van Storm en hij bloedde enorm.’, vertelt Maya. ‘Waarom waren ze aan het vechten’, vraagt de tortelduif. ‘Lucas wou de autokaarten van Storm pakken. Storm wou ze niet geven en Lucas begon te roepen, te schoppen en te slaan op Storm’, zegt ze. ‘Ruzie maken en vechten is toch niet nodig’, zegt duifje. ‘Neen, ik vind vechten en ruzie maken niet leuk. Als er ruzie wordt gemaakt ben ik bang. Ik hou me dan liever afzijdig. Het liefst zou ik dan willen dat ze stoppen met ruzie maken. Als ze roepen dan hou ik mijn handen op mijn oren, want ik ben zo bang. Ik ben bang dat ze mij ook zullen pijn doen’, zegt ze Wordt vervolgd Kathy

Geen opmerkingen: