vrijdag 14 oktober 2011

Wanneer is een verhaal goed????

Na een discussie op schrijversonline.nl ben ik toch een beetje teleurgesteld, maar tegelijkertijd ook blij om te kunnen nadenken over de opmerkingen.

Een eigen verhaal vertellen aan een groep kleuters van een collega.  Ik was zeer blij om te zien hoe de kleuters reageerden op mijn verhaal.  Ze hadden de lijn in mijn verhaal echt mee, maar blijkbaar is mijn voorleestechniek ook zeer belangrijk om een verhaal aan te brengen.

Een verhaal ter publicatie aanbieden moet technisch gezien in orde zijn.  Als ik dan zelf boeken zoek om voor te lezen aan mijn groep of een andere groep kleuters dan moet ik geregeld de tekst aanpassen zodat ik de kleuters blijf boeien. De prenten vinden ze wel super, maar ik vind het dan toch spijtig om de tekst te moeten aanpassen. 
Ik vind het alvast superleuk om eigen verhalen te schrijven.  Ik probeer met alle opmerkingen van mensen rekening te houden.
Ik blij er alvast in geloven om ooit een prentenboek of verhalenbundel te kunnen uitgeven via een uitgever.
Een droom mag je niet zomaar laten varen, vind ik!!!!!
Kathy

Geen opmerkingen: