zaterdag 26 november 2011

Wedstrijd : Sprookjes- 120 woorden

De opdracht bij 120 w is een prookje uit 120 woorden te maken.  Een echte uitdaging want je wil toch alles vertellen in zo weinig woorden.
Ik vind dit superleuk om te doen.  Nu maar duimen en hopen hé.

Zie hieronder de tekst:
Aan het bos woont een speciaal meisje, Maya. Ze kan praten met bomen, dieren en planten. Tijdens haar dagelijkse wandeling vindt ze een blauwe steen.Ze stapt ermee naar meneer eik.
‘Kijk, ik heb een blauwe steen gevonden’, zegt ze.
Dit is een vriendschapssteen en heet lapis lazuli. Wrijf erover en spreek volgende spreuk’, zegt meneer eik.
Maya wrijft erover en herhaalt:
Steen, steen, blauwe steen.
Neem mij mee.
Steen, steen, blauwe steen,
Tover je kracht om me heen.
Rondom Maya vormt zich een blauw licht.
Hé, meisje je hebt me geroepen?
Maya schrikt, herpakt zich en vraagt: ‘Waar dient een vriendschapssteen voor’?
Geef mij door, zo worden jou vrienden bewust dat echte vriendschap bestaat’, zegt de blauwe steen.

Geen opmerkingen: