zaterdag 26 november 2011

De rode laarsjes

Op zolder vindt Maya een grote bruine kist. Voorzichtig doet ze het deksel open. PieeeeeP..... je hoort aan het gepiep dat deze kist al lang niet meer open is geweest.  Eens het deksel open, kijkt Maya verrast! Allemaal oude spullen van vroeger. Alles mooi ingepakt.  Maya's ogen zien opeens een leuke rode ronde doos met een bijpassend deksel. Voorzichtig tilt Maya het deksel van de doos op. Oh, wat een mooie rode laarzen. Ze zijn net als nieuw, maat 36. Mijn maat, denkt Maya.  Ze doet haar pantoffels uit en trekt de laarzen aan. Ze passen perfect! In de grote spiegel die tegen de muur staat, kan Maya de laarzen bekijken.  Mooi, dit is wat ik nodig heb, denkt Maya. Met de rode laarzen aan stapt Maya de trap af. Ze hoort oma in de keuken bezig. Hopelijk vindt oma het niet erg dat ik mama's laarzen aanheb.
Eens in de keuken, stapt Maya naar oma toe.  'Kijk eens oma, er is iets verandert aan mij', zegt Maya.
Oma kijkt verbaasd naar Maya. Eigenlijk ziet oma niet dat er iets verandert is, maar al snel vallen haar ogen op de rode laarzen. 'Jij bent op zolder geweest. Ik zie het aan de laarzen, ' zegt oma.
Oma gaat op de stoel zitten en mijmert even weg.  Ik zie aan oma dat de herrinneringen aan mijn mama naar boven komen.
'Weet je, deze laarzen hebben een speciale kracht. Met deze rode laarzen en de rode toverstaf kun je toveren.' Jouw mama kon dit zo goed. Als je het wil, dan kan ik je met de rode laarzen en toverstaf leren omgaan', zegt oma.
'Super', zegt Maya en wil meteen beginnen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Je idee van de zolder en de oude spullen heel leuk!
Benieuwd hoe het verder gaat.
En dat bewijst dat het verhaal prikkelt he?
Carla