zondag 18 september 2011

Schriftelijke cursus bij Annie Van Gansewinkel

Heb deze week mijn 1e huiswerktaak verbeterd teruggekregen.  Was aangenaam verrast door de leuke commentaar en daarnaast ook de tips om mijn verhaaltje nog te kunnen verbeteren. We moesten een verhaal doorsturen die de geluiden die we s'nachts kunnen horen weergeven.  Het verhaaltje mocht niet langer zijn dan 1 A4 tje, dus het moest kort zijn.
Eigenlijk vind ik het wel leuk om korte verhalen te schrijven volgens opdracht.  Het is een uitdaging om een verhaal kort te houden en toch de spanning er wat in te brengen.
Het zou heel leuk zijn moest ik deze verhaaltjes kunnen bundelen in een verhalenbundel en een illustrator vinden die mijn verhaaltjes kan illustreren.
Hieronder een stukje van mijn verhaaltje:

Maya ziet een monster
WOEHOE, WOEHOE, RIKKETIKKETIK. Maya schrikt wakker. De wind waait hard en de regen tikt op het raam. Ze kijkt bang om zich heen en al snel verstopt ze zich onder haar deken. Enkel haar bruine lokken zie je boven haar dekens uitsteken.
KABOEM, KABOEM, doet het hartje van Maya. Voorzichtig  kijkt ze van onder haar deken en op de muur naast haar bed ziet ze een schaduw van een heel groot monster. WOEHOE, WOEHOE doet de wind opnieuw. De armen van het monster bewegen heen en weer en het lijkt net of het monster haar wil vastpakken. RIKKETIKKETIK- WOEHOE. De regen slaat harder en harder tegen het raam en het waait heel fel.
groetjes
Kathy

Geen opmerkingen: